torsdag 29 oktober 2015

många bollar i luften.

just nu är det väldigt många bollar i luften samtidigt, något som jag inte tycker om! tredje veckan på praktiken avklarad, höstlov för barnen - examensarbete för mig. huvudet är mitt emellan.. i all denna röra går jag samtidigt omkring och känner mig som en explosiv känslobomb där lycka och glädje kombineras med ilska, besvikelse, tomhet och sorg. vet inte längre om jag ska skratta eller gråta åt alla omständigheter i livet? som tur är omringas jag av fantastiska människor i dessa tider som alltid finns där och stöttar, er älskar jag. TACK! 

men i allt elände finns det alltid några ljusglimtar att klamra sig fast vid. min praktik är fantastiskt rolig och lärorik och jag trivs som fisken i vattnet med både "kollegor" och lärarbiten. vilket viktigt yrke jag har valt! det påminns jag om varje dag när jag är ute i verkligheten, häftigt! jag har också hunnit med vår numer traditionella resa till ullared som även i år blev succé. mycket shopping!
fick dessutom chansen att uppleva nostalgi tillsammans med god middag, underbara vänner och da buzz på scen. 


en efterlängtad ridtur på fina villa var också ett halleluliamomemt som jag äntligen fick uppleva igen. 


så tack vare mina nära och kära runt omkring mig tar jag mig i genom vardagen och kämpar på. i helgen väntar nya ljusglimtar och jag är fett laddad för IFKs årsfest! 

Inga kommentarer: